/10
★★★★★
based on 3160 reviews published
★★★★★
based on 3160 reviews published
Latest negative customer reviews
1
/5
★☆☆☆☆
2nd order and again problems. I wanted to be nice in my other review because the customer service was correct, but no. New order, again a package in pieces that goes back to the sender, no news from them, it's of course up to me to make reminders by email ... The package leaves, and again delivery problem (inevitably, still using the same service). The delivery man arrived and told me "I'll try to get it out of the truck"... voila voila. This one was (again) in a terrible state: strong smell, hole on the side of the box and the bottom of the box completely soaked.
I accepted the parcel and asked the deliveryman to mention these points in the reservations. When I opened the parcel, a bottle was broken again... not to mention the 3 bottles that were missing when the parcel was shipped. I'll pass over the contents of the parcel: dirty and sticky bottles, labels ripped off, etc... It's a pity I couldn't put up any photos to show the condition of the parcel ... I ended up with 20 bottles instead of 24, and of course, several days later I'm the one who has to call Paranatura again for a refund. No commercial gesture from them, of course ... I wouldn't recommend this store at all, despite the fairly good prices, and I wouldn't recommend this site again.
Acheteur Vérifié
purchased on 04/12/2019
Translated review
Answer from ParaNatura.bio
Dear Sir, Despite all the care we take in packing our customers' parcels, your orders have been damaged 4 times in a row. We are sorry because, in addition to your dissatisfaction and your virulent e-mails, your shipments have cost us 4 times more than they brought in.
We can't control the carriers, despite all the safeguards we've put in place. Customer Service treated you with the utmost care, and you were reimbursed for the broken products. What's more, we don't understand this note after all we've done to try to satisfy you. We wish you all the best with our ParaNatura.Bio brethren.
We can't control the carriers, despite all the safeguards we've put in place. Customer Service treated you with the utmost care, and you were reimbursed for the broken products. What's more, we don't understand this note after all we've done to try to satisfy you. We wish you all the best with our ParaNatura.Bio brethren.
1
/5
★☆☆☆☆
Very little dialogue on shipping, wrong product shipped, several days to reply to messages
Acheteur Vérifié
purchased on 12/06/2019
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
EXPENSIVE AND DISMAL DELIVERY SYSTEM
Acheteur Vérifié
purchased on 14/03/2019
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
Never received my parcel and no tracking worthy of the name more than 10 days after my order. To collect it there are people but in case of worries one forgets very quickly who is the customer... PAY ME BACK and goodbye.
Acheteur Vérifié
purchased on 07/01/2019
Translated review
Answer from ParaNatura.bio
Not one exchange from you without a threat. Good for you. Good-bye.
1
/5
★☆☆☆☆
Don't buy, they're dishonest.
Acheteur Vérifié
purchased on 30/12/2018
Translated review
Answer from ParaNatura.bio
Hello, your comment is strange as your order was delivered within 48 hours and everything went smoothly. Thank you for providing us with details.
1
/5
★☆☆☆☆
For this order I am very disappointed. I just received the product and surprise the expiration date of the product is 06/2018, we are in November 2018. What can I do? Product expired 6 months ago !!!!!! I'm going to call them tomorrow as of tomorrow and see with them what they're going to offer me.......Waste of time, waste of money............................
Acheteur Vérifié
purchased on 22/11/2018
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
Patch still not received!.
Acheteur Vérifié
purchased on 08/11/2018
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
Never received my order
Acheteur Vérifié
purchased on 23/10/2018
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
I never received my order, after nearly 1 month they tell me it's because I had not given my exact address while if, meanwhile no contact with them, do not answer the tel ... in short to flee!!!
Acheteur Vérifié
purchased on 23/10/2018
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
At the time of purchase, the delivery time indicated was 72H and my parcel took almost 2 weeks to arrive. I'm glad it wasn't important, because how would I have managed if it was a very important parcel! It's not the fact that the delivery took so long that bothers me, but the fact that the time limit was not respected. What's more, my requests for a commercial gesture have gone unanswered. I will never order from this site again.
Acheteur Vérifié
purchased on 06/10/2018
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
Very bad product out of date
Acheteur Vérifié
purchased on 06/06/2018
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
Order placed on May 18th and only received on June 1st after a reminder (very disappointing as the order was intended to be delivered to my vacation destination and therefore arrived when I had already left).
Acheteur Vérifié
purchased on 18/05/2018
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
Good site but I received expired capsules!!!! I will not recommend!!!
Acheteur Vérifié
purchased on 03/05/2018
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
No comment
Acheteur Vérifié
purchased on 07/03/2018
Translated review
Answer from ParaNatura.bio
Hello, Your order placed on 7/3 was dispatched the same day. Could you please tell us what bad experience you had with your order? Best regards ParaNatura.Bio
1
/5
★☆☆☆☆
> Order placed February 28, 2018 NEVER to be delivered.
> DPD carrier and customer service deplorable. > 18 days for a package that never arrived, an order that will end with a refund on March 15... = Total Amateurism.
Acheteur Vérifié
purchased on 28/02/2018
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
I ordered 3 bottles of quince juice. I received one that had expired more than 6 months ago!!!!!! This is totally unacceptable and dangerous. I won't leave it at that. ...
Acheteur Vérifié
purchased on 02/02/2018
Translated review
Answer from ParaNatura.bio
Hello, This is of course an error in the preparation of the order and was resolved as soon as you contacted our customer service department. Our apologies once again.
Best regards ParaNatura
Best regards ParaNatura
1
/5
★☆☆☆☆
The delivery man couldn't find my address and sent the parcel to a platform in Toulouse...I live in the Grenoble area...look for the mistake...This is the 1st time this has happened...
Acheteur Vérifié
purchased on 11/01/2018
Translated review
Answer from ParaNatura.bio
Hello, This is your letter carrier and is of course independent of our service. Thank you for rating our service as 1. ParaNatura.Bio
1
/5
★☆☆☆☆
My order has not arrived
Acheteur Vérifié
purchased on 16/12/2017
Translated review
Answer from ParaNatura.bio
Hello, You will note on the tracking number that the deliveryman tried to deliver the parcel 3 times but that access to your mailbox is inaccessible. Please contact the Italian Post Office with the tracking number to solve the problem. Best regards ParaNatura.Bio
1
/5
★☆☆☆☆
Very bad relationship with customer service, they take you down.First and last order on this site!
Acheteur Vérifié
purchased on 27/11/2017
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
Product not delivered to the address indicated but to the post office.
Acheteur Vérifié
purchased on 18/11/2017
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
The two products referenced 5610191 have too short a shelf life (March 2018).
Consequently, I would be grateful if you could tell me how to return them to you.
Acheteur Vérifié
purchased on 23/10/2017
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
No email or message warning that the order had arrived Fortunately I went to the Mondial Relay site and found that my parcel had already been there for 4 days.
Acheteur Vérifié
purchased on 22/07/2017
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
You take the liberty of changing the product without the buyer's agreement
Acheteur Vérifié
purchased on 25/06/2017
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
Delivery delay without prior communication. Order placed on Monday 03 April and still nothing received and I don't know how much longer it will take despite calls and messages.
Acheteur Vérifié
purchased on 03/04/2017
Translated review
Answer from ParaNatura.bio
Hello, you called and sent 2 emails. You got an answer each time. You placed your order on 3/4 and it left on 4/4 and you were informed. Mondial Relay has opened an investigation to find your parcel as we told you. Yours faithfully ParaNatura.
1
/5
★☆☆☆☆
Pity the products arrived quickly but they are soon out of date I think this will be the last order
Acheteur Vérifié
purchased on 28/01/2017
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
Product : Good, Delivery (packaging, speed): Good, Compliance with instructions (Delivery address / Billing address) : Very bad... unacceptable bad faith to boot....!!!!
Acheteur Vérifié
purchased on 27/11/2016
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
I'm disappointed, I've been waiting more than 10 days for delivery, the parcel got lost between Toulouse and Essonne, not very competent.
Acheteur Vérifié
purchased on 22/11/2016
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
More than a week to receive my order
Acheteur Vérifié
purchased on 05/11/2016
Translated review
1
/5
★☆☆☆☆
I'll never go back.
Acheteur Vérifié
purchased on 29/02/2016
Translated review